Stretli ste sa i vy s profesiou SEO konzultant, zaujalo vás, že bude pravdepodobne robiť niečo s optimalizáciou pre vyhľadávače, no neviete čo presne? Táto osoba môže byť veľmi nápomocná aj pre vás. Samozrejme iba v tom prípade, že máte svoj web. Budeme predpokladať, že áno, pretože čítate tento článok.
Konzultant nie je copywriter
Ak chcete aby vám niekto vytvoril texty na vaše webové stránky, nepotrebujete konzultanta, ale copywritera. Nemýľte si tieto dva pojmy. Mnohokrát sa totiž stáva, že človek hľadá niekoho na SEO optimalizáciu, avšak nevie dostatočne dobre popísať svoje požiadavky. Spojí sa s človekom, ktorý sa špecializuje na písanie, no zadávateľ nakoniec nie je spokojný, pretože on chcel vlastne niečo úplne iné. Copywriter píše texty a SEO konzultant navrhuje ako by mali tieto texty vyzerať – takto by sme mohli tieto dve rozdielne profesia popísať v skratke.
Kedy potrebujete konzultanta
Konzultanta potrebujete vtedy, ak neviete o seo optimalizácii takmer alebo úplne nič, no a druhej strane ju nevyhnutne potrebujete. Druhým prípadom je to, že ste si optimalizáciu už zaplatili alebo urobili sami, no želané výsledky nejako nie je vidieť. Konzultant sa vie na všetko pozrieť a zhodnotiť, kde boli urobené chyby. To platí samozrejme iba vtedy, ak nájdete človeka, ktorý naozaj vie, čo robí.
Konzultant však neurobí samotnú prácu, ale navrhne čo a ako by ste mali robiť. Vy si následne môžete vyhľadať ľudí, ktorí na základe vášho zadania urobia potrebné úkony alebo sa do toho pustiť sami.
Čo konzultant vlastne robí?
SEO konzultant musí ovládať všetky techniky optimalizácie pre webové vyhľadávače. Tie delíme do dvoch kategórií, a to na ON-Page SEO a OFF-Page SEO. Mal by vám vedieť poradiť v oblasti správnych kľúčových fráz, linkbuildingu, používania správnych nadpisov a titulkov, štruktúry webovej stránky a taktiež v oblasti kvality vášho obsahu.